Σχεδιασμός Λογοτύπου

Λογότυπο

Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι μια περίπλοκη διαδικασίας γιατί το λογότυπο δεν είναι απλά μία εικόνα, εκπροσωπεί το είδος, το ύφος, τη φιλοσοφία και τη δραστηριότητα του κάθε οργανισμού. Αποτελεί το σήμα με το οποίο είναι αναγνωρίσιμος ο οργανισμός από τους καταναλωτές και για το λόγο αυτό θα πρέπει να είναι μοναδικό και να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε περίπτωσης.

Ο σχεδιασμός λογοτύπου θα πρέπει να ανατίθεται σε διαφημιστικές εταιρίες που διαθέτουν την εμπειρία και τις γνώσεις marketing που θα διασφαλίσουν όχι μόνο την καλαισθησία του λογοτύπου, αλλά και την εμπορική του λειτουργικότητα.

H Gama Advertising διαθέτει δημιουργικό τμήμα και ανθρώπους με τις απαραίτητες γνώσεις marketing που σε συνδυασμό με την πολυετή της εμπειρία αποφέρουν ένα εγγυημένο αποτέλεσμα.

Σχεδιασμός Λογοτύπου

Το λογότυπο είναι το πρόσωπο της επιχείρησής σας. Ένα εξαιρετικό λογότυπο είναι αυτό που ξεχωρίζει, οπτικά, την εταιρεία σας από τον ανταγωνισμό και ενισχύει το brand σας. Στη Gama Advertising σχεδιάζουμε λογότυπα που κάνουν την εταιρική σας ταυτότητα μοναδική και βοηθούν την επιχείρηση σας να αναπτυχθεί.
Το λογότυπο είναι η πιο αναγνωρίσιμη πτυχή της επιχείρησής σας και εμφανίζεται σε κάθε μορφή επικοινωνίας. Γι’αυτό το λόγο πριν ξεκινήσει ο σχεδιασμός λογοτύπου σας, κατανοούμε το όραμα και τη φιλοσοφία της εταιρείας μέσα από προσωπική επαφή και έρευνα. Επιπλέον διασφαλίζουμε ότι αντιλαμβανόμαστε όλο το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας καθώς και τον ανταγωνισμό.

Ποια είναι η κατάλληλη εταιρεία για τον σχεδιασμό λογοτύπου μου;

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, μια διαφημιστική εταιρεία λειτουργούσε ως μία γέφυρα μεταξύ του προϊόντος και του αγοραστή. Πλέον είναι μια προέκταση της εταιρείας σας, μέρος της εταιρικής φιλοσοφίας και του οράματός της. Είναι οι άνθρωποι που θα σας βοηθήσουν να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι συνήθως η αρχή μιας μακροχρόνιας συνεργασίας.

Πριν αποφασίσετε λοιπόν να συνδέσετε την επιχείρησή σας με ένα διαφημιστικό γραφείο, θα πρέπει να εξετάσετε τα εξής:

Εμπειρία:

Δώστε προσοχή στα χρόνια εμπειρίας του γραφείου. Μία εταιρεία που δραστηριοποιείται χρόνια στον χώρο της διαφήμισης, της επικοινωνίας και του marketing θα μπορεί να κατανοήσει και να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες σας. Εξετάστε το πελατολόγιο της και δείτε τα λογότυπα που έχει σχεδιάσει, την εξέλιξή της και το πόσο δημιουργική και πρωτότυπη παραμένει.

Διαδικασία «Σχεδιασμός λογοτύπου»:

Είναι πολύ σημαντικό η διαφημιστική εταιρεία να μην είναι ένα εργοστάσιο κατασκευής λογοτύπων, αλλά να ακολουθεί μια διαδικασία σχεδιασμού η οποία συνήθως απαιτεί ένα χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθεί. Κάθε πελάτης έχει διαφορετικές ανάγκες, οπότε δεν υπάρχει τυπικό χρονικό πλαίσιο αλλά συνήθως χρειάζονται 2 με 6 βδομάδες για να ολοκληρωθεί ένα project.
Σκεφτείτε πόσο καιρό θα χρησιμοποιείτε το λογότυπό σας και τι σημαίνει για εσάς και την επιχείρησή σας. Σίγουρα δε θα θέλατε ο σχεδιασμός λογοτύπου να γίνει βιαστικά.

Πελατολόγιο:

Εξετάστε το πελατολόγιο της διαφημιστικής εταιρείας. Έχουν αρκετούς πελάτες σε διαφοροποιημένες δραστηριότητες; Είναι σημαντικό να κάνουν μακροχρόνιες συνεργασίες και να αναλαμβάνουν ολοκληρωμένα project και όχι μόνο σχεδιασμό λογοτύπων ή μεμονωμένες εργασίες.

Κόστος:

Το κόστος του λογοτύπου αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιλογής συνεργάτη. Πολλές φορές οι «φθηνές» λύσεις έχουν σαν αποτέλεσμα χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών αλλά και οι υπερβολικές χρεώσεις κάποιων εταιρειών δεν ανταποκρίνονται πάντα στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Ένα φθηνό λογότυπο θα ζημιώσει την εικόνα σας με τον ίδιο τρόπο που ένα πανάκριβο λογότυπο θα κάνει το ίδιο στον προϋπολογισμό σας.

Καλή εξυπηρέτηση πελατών:

Μία διαφημιστική εταιρεία θα πρέπει να παρέχει εξαιρετική εξυπηρέτηση στους πελάτες της. Αυτό μεταφράζεται σε συχνή και άμεση επικοινωνία, reports και φυσικά υποστήριξη και μετά την πώληση.

Επαγγελματισμός:

Η προσοχή στην λεπτομέρεια, η αξιοπιστία, οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η διαχείριση του χρόνου είναι όλα σημαντικές δεξιότητες τις οποίες πρέπει να κατέχουν οι συνεργάτες σας για να εμπιστευτείτε την κατασκευή του λογοτύπου σας. Επιλέξτε αυτούς που είναι πρόθυμοι να επενδύσουν χρόνο στο να κατανοήσουν την επιχείρησή και το όραμά σας.

Τι κάνει ένα λογότυπο αποτελεσματικό;

Ο κύριος στόχος της δημιουργίας ενός λογοτύπου είναι να γεννηθεί μία συναισθηματική σύνδεση ανάμεσα στο κοινό και το προϊόν ή την υπηρεσία σας, ξεχωρίζοντας σας από τον ανταγωνισμό. Επιπλέον το λογότυπο είναι το κύριο στοιχείο της εταιρικής σας ταυτότητας. Με βάση το λογότυπο γίνεται η κατασκευή της ιστοσελίδας, ο σχεδιασμός των εντύπων, της επαγγελματικής σας κάρτας αλλά και όλης της εταιρικής σας επικοινωνίας.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού λογοτύπου;

Απλό:

Ένας απλός σχεδιασμός λογοτύπου διευκολύνει την αναγνώριση του brand, το σηματοδοτεί και το υποστηρίζει. Ένα απλό λογότυπο είναι ευκολομνημόνευτο και προσαρμόζεται εύκολα σε διαφορετικές εφαρμογές.

Κατάλληλο:

Το κατάλληλο λογοτυπο πρέπει να αντανακλά την ταυτότητα μιας επιχείρησης. θα πρέπει ο συμβολισμός των σχημάτων και των χρωμάτων δημιουργεί μηνύματα, συναισθήματα και προσδοκίες τα οποία πρέπει να συμβαδίζουν με την φιλοσοφία και την αποστολή της εταιρείας. Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και απαιτεί έναν μοναδικό, tailor made σχεδιασμό λογοτύπου.

Σύγχρονο:

Ένα σωστός σχεδιασμός λογοτύπου θα πρέπει να απεικονίζει το παρόν και να ανήκει στο παρόν. Πολλές φορές τα λογότυπα παραμένουν φρέσκα και σύγχρονα για χρόνια αλλά τις περισσότερα φορές πρέπει να εξελίσσονται και να αναπτύσσονται όπως ακριβώς και οι επιχειρήσεις αλλά και οι ίδιοι οι άνθρωποι που τις διοικούν. Κάποια λογότυπα χρειάζονται μια μικρή ανανέωση και άλλα ολοκληρωτικό επανασχεδιασμό ώστε να εναρμονιστούν με μία ανανεωμένη και δυναμική επιχείρηση.

Λειτουργικό:

Είναι σημαντικό το λογότυπό σας να είναι λειτουργικό. Είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί σε πολλές διαφορετικές εφαρμογές και να πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλες. Στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας, σε ένα εταιρικό βίντεο, σε έντυπα, κάρτες, επιγραφές ακόμη και τιμολόγια. Επίσης είναι πιθανό, να το χρησιμοποιήσουν διαφορετικοί άνθρωποι εφαρμόζοντάς το σε διαφορετικά μεγέθη και δε θα πρέπει να παραποιηθεί. Τα πολύπλοκα λογότυπα είναι δύσκολο να τα χειριστείς σε διαφορετικές καταστάσεις.

Επανασχεδιασμός Λογοτύπου (Rebranding)

To rebranding είναι μία διαδικασία κατά την οποία η εταιρεία επαναπροσδιορίζει στρατηγικά την επικοινωνία της. Η διαδικασία αυτή είναι πολύπλοκη και πρέπει να γίνεται βάση στρατηγικής. Μέρος της αποτελεί ο μερικός ή ολικός επανασχεδιασμός λογοτύπου. Πολλές εταιρείες διστάζουν να προχωρήσουν σε επανασχεδιασμό του λογοτύπου τους. Έχουν συνηθίσει το παλιό τους λογότυπο, αισθάνονται οικεία μαζί του και φοβούνται να το αποχωριστούν. Ωστόσο η αλλαγή αυτή είναι πολλές φορές απαραίτητη για να προχωρήσει η επιχείρησή σας. Αποφασίστε την αλλαγή με σιγουριά και να είστε βέβαιοι ότι το brand σας θα ανανεωθεί χωρίς να χάσει την ταυτότητά του, θα προσελκύσετε νέους πελάτες, θα επανασυνδεθείτε με τους παλιούς και θα έχετε μια δεύτερη ευκαιρία να κάνετε πρώτη εντύπωση!

Logo Guidelines (Εγχειρίδιο Χρήσης Λογοτύπου)

Είναι πολύ σημαντικό το λογότυπό σας να εμφανίζεται σωστά σε όλες τις εφαρμογές. Πολλές φορές βλέπουμε λογότυπα παραμορφωμένα ή με λάθος χρώματα και αυτό επηρεάζει τη γνώμη μας για το brand συνολικά. Φανταστείτε αυτό να ήταν το δικό σας λογότυπο στο οποίο έχετε επενδύσει χρόνο, προσπάθεια και χρήματα. Στη GAMA Advertising σας ετοιμάζουμε Logo Guidelines, δηλαδή ορίζουμε τους κανόνες σχετικά με τον τρόπο χρήσης του λογοτύπου σας. Σας το παραδίδουμε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, ώστε να καθοδηγούνται σωστά οι συνεργάτες σας και να αποφεύγονται λάθη στην εφαρμογή του λογοτύπου σας.

Γιατί ένα σωστό λογότυπο δεν είναι ποτέ δωρεάν;

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια ασυνήθιστη εισροή πολύ φτηνών λογοτύπων και υπηρεσιών διαφήμισης και προώθησης με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να έχουν διαφορετικές προσδοκίες σε σχέση με το κόστος για το σχεδιασμό λογοτύπου. Η συμβουλή μας είναι να αποφεύγετε τις φτηνές λύσεις και οι λόγοι είναι οι εξής:

Ο σχεδιασμός ενός σωστού λογοτύπου:

Γίνεται από επαγγελματίες:

Η διαφημιστική σας εταιρεία αποτελείται από μία ομάδα ειδικών στο graphic design, στο marketing, την επικοινωνία, το branding. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν την γνώση, την εμπειρία και τις δεξιότητες να σας προσφέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα στον σχεδιασμό του λογοτύπου σας αλλά και όλης της εταιρικής σας επικοινωνίας. Βρίσκονται σε μια διαδικασία συνεχούς μάθησης των τελευταίων τάσεων και τεχνικών ώστε να δημιουργήσουν για σας ένα δυνατό brand.

Είναι μια πολύπλοκη διαδικασία:

Για να σχεδιαστεί ένα λογότυπο θα πρέπει να προηγηθεί μια διαδικασία η οποία είναι πολύπλοκη και έχει πολλά στάδια.

  • Η συνάντηση με τον πελάτη
  • Κατανόηση των αναγκών, στόχων, φιλοσοφίας της εταιρείας του
  • Δημιουργία Brief
  • Διάχυση της πληροφορίας στην ομάδα
  • Έρευνα για την εταιρεία
  • Έρευνα ανταγωνισμού και κλάδου
  • Έρευνα κοινού που στοχεύουμε
  • Brainstorming – Seek inspiration (αναζήτηση ιδεών – αναζήτηση πηγών έμπνευσης)
  • Σχεδιασμός προτάσεων
  • Επιλογή – Διόρθωση
  • Οριστικοποίηση προτάσεων
  • Παρουσίαση
  • Λήψη σχολίων από πελάτη
  • Αναθεώρηση αν χρειάζεται
  • Οριστικοποίηση

Απαιτεί χρόνο:

Είναι ξεκάθαρο ότι η πιο πάνω διαδικασία είναι χρονοβόρα.
Οπότε την επόμενη φορά που κάποιος θα σας προφέρει δωρεάν σχεδιασμό λογοτύπου μαζί με την κατασκευή του site σας, να το σκεφτείτε πολύ σοβαρά. Εν αρχή ην το logo, τα υπόλοιπα χτίζονται με βάση αυτό. Και ένα καλό λογότυπο δεν είναι ποτέ δωρεάν.

Δείγματα Λογοτύπου

Σχεδιασμός Λογοτύπου